Klaar voor vertrek! - Reisverslag uit IJsselstein, Nederland van Iris Meer - WaarBenJij.nu Klaar voor vertrek! - Reisverslag uit IJsselstein, Nederland van Iris Meer - WaarBenJij.nu

Klaar voor vertrek!

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg Iris

15 Oktober 2009 | Nederland, IJsselstein

Zo, mijn tas is gepakt en ik ben zojuist online ingecheckt voor mijn KLM-vlucht van morgen. Om 9.55 vlieg ik met een rechtstreekse vlucht naar Kaapstad waar ik om 21.15 zal landen. Muziek staat op mijn ipod, mijn videocamera en fototoestel zijn opgeladen en mijn fotomapje gaat ook mee. Mijn backpack zit op lange na niet vol en dat is goed, want ik moet er alleen maar mee sjouwen en bovendien schijn je heel goed te kunnen shoppen in Zuid Afrika :).

Dit weekend blijf ik in Kaapstad in een hostel om in de plaatselijke supermarkt mijn buskaartje te halen, een Afrikaanse stekker te kopen en alvast wat van de stad te zien. Dan neem ik maandagochtend om 6.00 de bus naar Plettenberg Bay waar ik opgehaald zal worden door Marna, de vrijwilligerscoordinator van Monkeyland. Vervolgens zal mijn grote avontuur tussen de apen gaan beginnen!

Ik weet niet of ik geregeld toegang dat internet heb, maar ik ga zeker proberen om af en toe een update op mijn waarbenjij.nu te plaatsen. Ik neem mijn Nederlandse simkaart mee, maar krijg ook een Zuid-Afrikaanse sim en het nummer daarvan zal ik dit weekend op de site zetten.

Ik heb er zin in en jullie zullen mijn belevenissen wel gaan lezen!

  • 15 Oktober 2009 - 12:07

    Wilma & Dorothy:

    Hoi Meis, we wensen je heel veel succes in Afrika en dat je zult genieten van alles wat op je pad komt.
    veel liefs en een dikke knuffel W & D

  • 15 Oktober 2009 - 12:21

    Kirstine:

    Hey Iris,

    Echt super gaaf! Ik hoop dat je het heel leuk gaat hebben. En veel succes in het vliegtuig, zal wel heel lang duren. Ik hou je blog in de gaten.

    Kus, Kirstine

  • 15 Oktober 2009 - 12:23

    Martin:

    Veel plezier de aankomende tijd!! ben benieuwd wat je allemaal gaat meemaken.

    x Koning

  • 15 Oktober 2009 - 12:30

    Nynke:

    Iris! Geniet met al je zintuigen van je avonturen in Zuid-Afrika, ben zeer benieuwd!
    Goede reis gewenst : )

    Kus, Nijn

  • 15 Oktober 2009 - 13:09

    Pipo:

    Hey Kanjer
    Heel veel plezier met je werkbezoekje aan Africa, geniet volop en we zitten er alweer helemaal klaar voor om je belevenissen te volgen

    Dikke XXX Piep & Til

  • 15 Oktober 2009 - 13:46

    Gerda En Gerard:

    Hoi Iris,

    We wensen je een goeie vlucht en ontzettend veel succes. Pas goed op he!

    Veel plezier in Monkeyland. enne... we gaan volgen.

    Groetjes,
    Gerda en Gerard

  • 15 Oktober 2009 - 16:59

    Marianne En Rein:

    Hey Iris,

    Veel plezier in Zuid-Afrika. We hopen dat je het land op dezelfde manier beleeft als wij. Geniet ervan en we zijn benieuwd naar je verslagen en foto's.

    Gr, Marianne en Rein

  • 15 Oktober 2009 - 18:28

    Dennis:

    Heeey Ier!

    Onwijs veel plezier daar en geniet van de mooie tijd!!!

    Kus!

  • 15 Oktober 2009 - 20:35

    Mo:

    nou wijfie, het ga je goed. Heel veel geluk en plezier daar met je aapjes.

    xxxx mo

  • 16 Oktober 2009 - 09:36

    Imke:

    Hey lieverd,

    we hebben je net op je vlucht naar Kaapstad gezet... Goede reis, we missen je nu al, en tot mails.

    Veel liefs en dikke kus

  • 16 Oktober 2009 - 17:04

    Marianne:

    Geniet volop in Zuid-Afrika. Het is echt een prachtig land, en jou belevenisen zullen heel bijzonder zijn. We zullen je verhalen volgen.
    Liefs,
    Marianne

  • 16 Oktober 2009 - 19:24

    Wilco:

    He Iris,

    Super dat het eindelijk gaat beginnen. Ik wens je heel veel plezier met het verwezenlijken van je lang gekoesterde droom.

    X Wilco

  • 17 Oktober 2009 - 22:04

    Nienke En Walter Bouwman:

    ha zusje,

    Nu echt vertrokken! Spannend hoor. Gek dat ik je zolang niet ga zien en je ook niet heb kunnen uit zwaaien. Ik ga je natuurlijk volgen en hoop dat je regelmatig de gelegeheid hebt om te schrijven.
    Wij gaan ons laatste week Argentinie en moeten dan weer terug naar huis.
    We zijn 9inmiddels verder gereisd naar het noorden, waar het nu lekker warm is. Ook wel lekker na zoveel kou....
    Denk aan je, dikke kus

  • 17 Oktober 2009 - 22:05

    De Officiele Zwager:

    Hey zusje, even een klein bericht uit Argentinie. Ik wens je super veel plezier en een geweldige reis ervaring toe!

    En voor Imke die dit vast gaat lezen ook jij heel veel succes met het gemis... Ik weet hoe het is :)

    Kus W.

  • 18 Oktober 2009 - 10:37

    Christel:

    Ierrr!! Onwijs veel plezier en geniet ervan!! Liefs, Christel

  • 18 Oktober 2009 - 16:37

    Lieke:

    Hoi meissie,
    Je dagen in Kaapstad zitten er bijna op, veel succes morgen met de reis en je start in Plettenberg Bay!
    Dikke zoenen, Lieke

  • 18 Oktober 2009 - 17:22

    Annemieke En Eric:

    Lieve Iris,

    Inmiddels is je avontuur al begonnen maar bij deze willen we je een geweldige tijd toewensen in Afrika. We zullen je zeker blijven volgen via deze site! Dikke x EJ en Miek

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Actief sinds 30 Sept. 2008
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 108446

Voorgaande reizen:

01 Februari 2016 - 01 Februari 2017

YEP uitzending Gambella

29 September 2013 - 29 December 2013

Stage in Guinee-Bissau

15 Februari 2013 - 29 April 2013

MSc thesis in de Pantanal

23 Juni 2012 - 02 Augustus 2012

Tropische Ecologie in Uganda

12 Januari 2011 - 02 December 2011

Studie Nature Conservation op Saasveld

14 Februari 2010 - 13 April 2010

Iris naar Zuid-Oost Azie

16 Oktober 2009 - 13 Januari 2010

Vrijwilligerswerk Zuid-Afrika

Landen bezocht: