Yes, terug naar Zuid Afrika! - Reisverslag uit IJsselstein, Nederland van Iris Meer - WaarBenJij.nu Yes, terug naar Zuid Afrika! - Reisverslag uit IJsselstein, Nederland van Iris Meer - WaarBenJij.nu

Yes, terug naar Zuid Afrika!

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg Iris

09 September 2010 | Nederland, IJsselstein

Jawel, inmiddels in bekend geworden dat ik weer terug kan en mag gaan naar het prachtige Zuid Afrika! Ik ben toegelaten tot de Btech NATURE CONSERVATION van de Nelson Mandela Metropolian University. In verband met mijn reeds behaalde Bachelor Biologie duurt deze opleiding maar 1 jaar. Ik zal gevestigd zijn op Saasveld in George, aan de zuidkust tussen Kaapstad en Port Elizabeth in.

Half januari moet ik mij melden op de universiteit om te laten zien dat ik er ook echt ben, maar begin december ga ik er al heen. Terug naar Monkeyland om wat te werken en om natuurlijk weer bij Lee te zijn.. :)

Nu druk met het in orde maken van de papieren voor mijn studentenvisum en daarnaast aan het werk om toch nog zoveel mogelijk geld te verdienen voordat ik vertrek.

Ervan uitgaande dat de ambassade een beetje mee werkt (wat toch nog best lastig is, want ze MAKEN het gewoon gecompliceerd) vertrek ik op zondag 5 december. Om 18.05 gaat het vliegtuig van British Airways de lucht in om via Londen door te vliegen naar Johannesburg!

  • 09 September 2010 - 12:44

    Els:

    Ha Iris,
    vind ik hartstikke tof voor je.
    we gaan je wel missen natuurlijk!!!!!!!!!!!!!!!!

  • 09 September 2010 - 13:45

    Gerard En Gerda:

    Hi Iris,

    Goed nieuws hoor! Maar hoorde het natuurlijk al van je moeder. We gaan je weer volgen!!

    Groetjes,
    Gerard en Gerda

  • 09 September 2010 - 16:52

    Wilma & Dorothy:

    Haai Toppertje,
    Wat geweldig nieuws dat je ben toegelaten op de universiteit in Afrika. Nu maar hopen dat alle papieren snel in orde zijn.
    Veel succes met de voorbereidingen.
    Veel liefs en een dikke knuffel van ons

  • 09 September 2010 - 19:35

    Marlous:

    Jemig, hoe gaaf is dat?!! Geniet ervan! Wij knuffen wel wat extra met je neefje.

    Kus Lous

  • 10 September 2010 - 06:09

    Sanne Van Vliet:

    Super om te lezen! Ik zie je dan net een dag eerder vertrekt dan dat ik terug kom! Ik land 6 december weer in NL! Tis heerlijk, nu in de Cameron Highlands en morgen richting Taiping en daarna naar Penang! Mensen zijn zo vriendelijk en t eten is geweldig! jij succes met alle dingen regelen en houd me op de hoogte! Kus San

  • 10 September 2010 - 09:25

    Heilke En Gerard:

    Hi Iris
    Wat top dat je toegelaten bent bij de Universiteit en vooraf gaat werken op Monkeyland.
    Mooie plek De Zuidkust om te verblijven tijdens je studie. Wij blijven je volgen.
    gr. heilke en gerard

  • 12 September 2010 - 11:55

    Kees En Gera:

    Wat fijn voor je dat je bent toegelaten op de universiteit.Veel succes met al je voorbereidingen.We blijven je volgen.

    Groetjes Kees en Gera

  • 12 September 2010 - 22:36

    Pipo:

    Hoi Iertje

    Geweldig dat je bent toegelaten. Heel veel succes en liefde toegewenst in Afrika.

    Pipo & Til

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Actief sinds 30 Sept. 2008
Verslag gelezen: 498
Totaal aantal bezoekers 108553

Voorgaande reizen:

01 Februari 2016 - 01 Februari 2017

YEP uitzending Gambella

29 September 2013 - 29 December 2013

Stage in Guinee-Bissau

15 Februari 2013 - 29 April 2013

MSc thesis in de Pantanal

23 Juni 2012 - 02 Augustus 2012

Tropische Ecologie in Uganda

12 Januari 2011 - 02 December 2011

Studie Nature Conservation op Saasveld

14 Februari 2010 - 13 April 2010

Iris naar Zuid-Oost Azie

16 Oktober 2009 - 13 Januari 2010

Vrijwilligerswerk Zuid-Afrika

Landen bezocht: