Afscheid Monkeyland en aankomst imke - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Iris Meer - WaarBenJij.nu Afscheid Monkeyland en aankomst imke - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Iris Meer - WaarBenJij.nu

Afscheid Monkeyland en aankomst imke

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg Iris

23 December 2009 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Jawel, na ruim 2 maanden ben ik weer terug in Kaapstad. Maandagavond om 22.00 (3 uur vertraging) aangekomen en opgepikt door Fabian en zijn broer, even opgefrist in de backpackers en naar Long street te gaan om wat biertjes te doen. Dat was gezellig en was om 3 uur weer terug. De volgende ochtend zou Imke arriveren. Zij wist niet dat ik de bus een dag eerder had genomen en ik had zelfs geregeld dat ik mee kon met de transfer van het vliegveld. Helaas bleek dat bij nader inzien toch niet mogelijk, dus wachtte ik haar hier op. Het is heerlijk om haar weer te zien hier, maar ook vreemd want hebben elkaar zo'n 10 weken niet gezien en voelt dan toch weer anders.. Gisteren hebben we een ritje door de stad gemaakt met de hop-on-hop-off bus en 's avonds pizza besteld in CT Backpackers. Ze hebben hier pizza met bacon en banaan, en als je daar dan extra feta en avocado aan toevoegt is het echt feest!! Vandaag uitgeslapen, boodschappen gedaan en rustig ontbeten voordat we de stad in gingen om te shoppen en gewoon te kijken. Er zijn hier ontzettend veel surf shops, dus Im is helemaal in haar element hier haha!

Zondag en maandag afscheid moeten nemen van Monkeyland, alhoewel.. ik kom daar volgende week natuurlijknog 1x terug, maar dan ben ik bezoeker en dat is toch anders. Op zaterdag hadden we nog een braai/feestje voor alle medewerkers van Monkeyland, op de farm en vlakbij de vrijwilligershuisjes. Meteen een soort afscheidfeestje voor mij en het was gezellig. De boerewors smaakt me nog steeds goed, en er was genoeg bier om iedereen te vermaken. Opvallend is dat veel mensen een alcoholprobleem hebben en dat je echt moest opletten dat de medewerkers het bier etc niet stolen en mee namen naar de village (soort township) om het daar te verkopen oid.

Van het weekend ook nog extra lang door het bos gelopen om afscheid te nemen van alle aapjes. Ze zijn zo leuk om naar te kijken :) En 's ochtends is het lekker rustig in het bos, vanaf 10 uur tot 15.00 is het spitsuur in Monkeyland vanwege de vakantie van de Zuid Afrikaners die massaal ons komen bezoeken. Soms heb je een safari tour met wel 25 mensen en dat is toch lastig in een bos met zoveel aapjes en je moet iedereen in de gaten te houden. Ik zal de aapjes missen, maar zeker ook de mensen. Wellicht ga ik volgende jaar terug naar ZA, het leven tussen de dieren bevalt me wel..

Nu is mijn internettijd bijna op en gaan Imke en ik zelf koken in de backpackers. Morgen komen mams en Dreetje aan en gaan we lekker vakantie houden en natuurlijk kerst vieren.

dikke x

  • 23 December 2009 - 17:00

    Gerda:

    Wat heerlijk dat je weer bekende gezichtn gaat zien he? Ik hoop dat jullie met z'n viertje een leuke kerst hebben. Wij zitten hier dik in de sneeuw. Dat is echt heeeel lang geleden dat er zoveel sneeuw gevallen is.

    Groetjes aan allemaal!

  • 23 December 2009 - 17:09

    Matthijs:

    Jammer dat je afscheid hebt moeten nemen van de aapjes! Maar goed, je kan nu wel echt vakantie gaan vieren! Heb je mijn berichtje nog gelezen op facebook? Hele fijne feestdagen, al vraag ik me af of je een echt kerst-gevoel zult hebben ;) En tot volgend jaar!

    xx

  • 23 December 2009 - 17:45

    Chantal Singel:

    Hé Iris,

    Je kent me niet, maar ik zag heel toevallig je verhaal op de begin pagina van waarbenjij.nu.. Ik ben een aantal weken geleden ook in Monkeyland geweest. vond het heel erg leuk..1 We waren met 4 meiden en toen zat je buiten de poort te wachten. Ik herken je namelijk van je foto.. Leuk dat je daar vrijwilligers werk hebt gedaan.. Geniet nog even van het prachtige Kaapstad.

    Fijne kerstdagen,

    Groetjes, Chantal

  • 24 December 2009 - 00:19

    Riet Dekker:

    Ik heb het hele verhaal al van je moeder gehoord. Wat gezellig he?dat ze naar je toe komen.Ik heb met Louise van Johannesburg naar Kaapstad gereisd langs de Oostkust.Bijna een maand. Heerlijk!!!Je zult wel van Ingrid en Andre horen hoe verrekte koud het hier is.Dat wordt schrikken over 20 dagen.Lieve Iris,ik wens je fijne kerstdagen samen met Imke,Ingrid en Andre. gezellig dat er af en toe een berichtje binnenkomt. Liefs en een knuffel van Riet Dekker.

  • 24 December 2009 - 09:56

    Heilke :

    Hallo Iris
    Wat fijn dat Imke en jij weer verenigd zijn en wij wensen jullie samen met Ingrid en Andre goede Kerstdagen en een spetterend Nieuwjaar toe. Geniet van jullie vakantie.
    Groetjes van Heilke en Gerard

  • 24 December 2009 - 13:22

    Marianne:

    We hebben kunnen lezen dat je heerlijk genoten hebt en weer een ervaring rijker. Fijne kerstdagen en een heel goed 2010 van Rein en mij. Nog een hele fijne vakantie in Zuid-Afrika

    dikke kus,
    Marianne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Actief sinds 30 Sept. 2008
Verslag gelezen: 488
Totaal aantal bezoekers 108546

Voorgaande reizen:

01 Februari 2016 - 01 Februari 2017

YEP uitzending Gambella

29 September 2013 - 29 December 2013

Stage in Guinee-Bissau

15 Februari 2013 - 29 April 2013

MSc thesis in de Pantanal

23 Juni 2012 - 02 Augustus 2012

Tropische Ecologie in Uganda

12 Januari 2011 - 02 December 2011

Studie Nature Conservation op Saasveld

14 Februari 2010 - 13 April 2010

Iris naar Zuid-Oost Azie

16 Oktober 2009 - 13 Januari 2010

Vrijwilligerswerk Zuid-Afrika

Landen bezocht: