Ticket geboekt ZA - Reisverslag uit IJsselstein, Nederland van Iris Meer - WaarBenJij.nu Ticket geboekt ZA - Reisverslag uit IJsselstein, Nederland van Iris Meer - WaarBenJij.nu

Ticket geboekt ZA

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg Iris

17 Augustus 2009 | Nederland, IJsselstein

Eindelijk is het helemaal definitief! Vrijdag 16 oktober om 09.55 vlieg ik naar Kaapstad om aan mijn avontuur als vrijwilliger te gaan beginnen. De eerste dagen maak ik door in Kaapstad om vervolgens met de bus (9 uur) naar Plettenberg Baai te gaan, waar ik zal worden opgehaald door één van de mensen van Monkeyland waar ik ga werken.

Monkeyland is een groot apenreservaat, opgericht in een inheems bos waar verschillende apensoorten bij elkaar leven. Er zijn verschillende posities die ik daar zal kunnen vervullen: van het helpen schoonmaken van de hokken waarin sommige primaten zitten en het begeleiden van gasten bij binnenkomst in Monkeyland tot het werken als gids die toeristen meeneemt op hun safari of tot marketingmedewerker. Monkeyland voorziet de primaten die daar leven van een stabiele leefomgeving, waar ze permanent kunnen leven er waar op geen enkele manier sprake is van exploitatie. In Monkeyland gaat de zorg verder dan de regelgeving betreffende het welzijn van dieren. Monkeyland is in eerste plaats een plek waar primaten zowel emotioneel als fysiek gerehabiliteerd worden. (http://www.monkeyland.co.za/aboutusdutch.htm)

Ik zal precies 90 dagen in Zuid Afrika verblijven zodat ik geen visum hoef aan te vragen. 13 januari kom ik weer naar Nederland en zal dus ook de feestdagen in Zuid Afrika doormaken. Gelukkig krijg ik ook nog bezoek; mams & André gaan weer naar ZA op vakantie en komen bij mij langs en ook Imke gaat me op zoeken dus dat wordt leuk met kerst en Oud&Nieuw.

Nu druk bezig met de voorbereidingen voor ZA en ook alvast met de trip daarna: in februari gaan we voor 2 maanden rondreizen in zuid-oost Azie! Op deze site zal ik al mijn belevenissen gaan bijhouden.

Liefs,

Iris

  • 17 Augustus 2009 - 20:49

    Pipo:

    Hoi Iertje,

    Geweldig dat je dit gaat doen, we zullen je helemaal volgen wat en waar je het gaat doen. We hopen dat het voor jou een hele mooie trip gaat worden. Veel succes.
    XXX Pipo & Til

  • 18 Augustus 2009 - 06:25

    Ton:

    Hoi Iris, ZA is helemaal in lijkt het wel. Ik ga je reis op de voet volgen. Heel veel plezier. Ton.

  • 18 Augustus 2009 - 07:24

    Christa:

    Top! Eindelijk geboekt, spannend hoor. Wat een onwijs mooi doel om te gaan. Ga je zeker volgen via deze site, leuk!
    x Christa

  • 18 Augustus 2009 - 10:07

    Burn:

    Heee Iris!

    Vet idee, vrijwilligerswerk in ZA! Ik heb je d'r nog nooit over horen praten, dus voor mij is 't best plotseling dat je d'r heen gaat haha :P

    Veel plezier daar! Ik lees wel hoe 't daar is ;)

    Groetjes
    Burn

  • 19 Augustus 2009 - 17:25

    Rein:

    Hoi Iris,
    Wij hebben geweldige herinneringen aan ZA en het gebied waar jij naartoe gaat is schitterend.
    Ik ga je zeker volgen op deze site.

    Rein

  • 20 Augustus 2009 - 22:59

    Ingerlise:

    Wat gaaaaf!!

    Hoop op veel moois voor jou!

  • 25 Augustus 2009 - 06:05

    Rogier:

    Hey mop,
    Ik heb het in mijn agenda gezet! zal ik mee gaan om je uit te zwaaien...ik ga dan wel huilen hoor

  • 29 Augustus 2009 - 18:08

    Mo:

    hee lekker ding!!!
    wat ga je nu dan allemaal weer doen.... spannend, en echt weer wat voor jou. ik kom je dit seizoen dus niet tegen in Ijsselstein??
    hou me op de hoogte, erg leuk, ben benieuwd.
    dikke xxxxx en tot gauw.

  • 01 September 2009 - 13:46

    Roy:

    Hee Iris! Heel leuk wat je gaat doen. Veel succes, en ik hou je site in de gaten!

    x

  • 03 September 2009 - 11:04

    Stephanie Das-Maas:

    Wow! Dat klinkt super! En daarna ook nog eens naar Azie. Bofkont!
    Je zult zeker net zo nerveus zijn als ik!
    Bij mij is het nog maar 18 dagen... :-D

    Ik ga je verhalen volgen in ZA.
    Jammer dat je toch niet naar Tshepo Ya Bana gaat. Had t leuk gevonden om je te ontmoeten.

    Heel veel plezier!

    Groetjes,
    Stephanie

  • 03 September 2009 - 18:00

    Marianne:

    Hoi Iris,
    Leuk hoor al je plannen voor Z.A. Zou zo met je mee willen. Schrijf alsjeblieft lekker veel, zodat wij thuisblijvers ook heerlijk kunnen genieten van je belevenissen.
    xxx Marianne

  • 02 Oktober 2009 - 09:16

    Tjebbe:

    je site ziet er nu al leuk uit! Dat beloofd wat! Eerst dinsdag nog maar een bakkie doen en wat lunchen. 1 les: Niet te veel plannen, vandag tot dag leven en vooral GENIETEN!

  • 12 Oktober 2009 - 19:24

    Lieke:

    Nou Iris, ik vind het reuze spannend allemaal. Kijk wel uit hè, met die apen! Het geval Bokito ligt nog aardig vers in het geheugen.....
    Ik zou je graag persoonlijk willen uitzwaaien, maar het is te vroeg en bovendien kan ik geen vrij nemen a.s. vrijdag.
    We wensen je een hele mooie en leerzame tijd toe in Zuid-Afrika.

    Liefs, Lieke

  • 15 Oktober 2009 - 08:09

    Mellanie:

    Ha meis!
    Echt super dat je vrijwilligerswerk gaat doen in ZA. Heb t altijd wat voor jou gevonden :)
    Ben erg benieuwd naar je verhalen straks! Zal het in de gaten houden.
    Have fun!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Actief sinds 30 Sept. 2008
Verslag gelezen: 404
Totaal aantal bezoekers 108558

Voorgaande reizen:

01 Februari 2016 - 01 Februari 2017

YEP uitzending Gambella

29 September 2013 - 29 December 2013

Stage in Guinee-Bissau

15 Februari 2013 - 29 April 2013

MSc thesis in de Pantanal

23 Juni 2012 - 02 Augustus 2012

Tropische Ecologie in Uganda

12 Januari 2011 - 02 December 2011

Studie Nature Conservation op Saasveld

14 Februari 2010 - 13 April 2010

Iris naar Zuid-Oost Azie

16 Oktober 2009 - 13 Januari 2010

Vrijwilligerswerk Zuid-Afrika

Landen bezocht: