Zomer in Zuid Afrika - Reisverslag uit Jeffreys Bay, Zuid-Afrika van Iris Meer - WaarBenJij.nu Zomer in Zuid Afrika - Reisverslag uit Jeffreys Bay, Zuid-Afrika van Iris Meer - WaarBenJij.nu

Zomer in Zuid Afrika

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg Iris

20 November 2009 | Zuid-Afrika, Jeffreys Bay

Bij deze eindelijk weer even een verhaaltje van mij. Internet is de laatste tijd nogal schaars dus is het lastig om een verhaal te plaatsen.

Het gaat nog steeds helemaal goed hier. Momenteel ben ik met Bo (de man uit Zweden) en Lisa (mijn nieuwe huisgenoot uit Duitsland) in Jeffreys Bay, ook wel bekend als het surfers paradijs. In de winter, wat onze zomer is, zijn hier heel veel surfwedstrijden aagezien hier de beste golven schijnen te zijn. Zelf helaas geen surfer, maar morgen hebbe Lisa en ik onze eerste surfles. Ik ben erg benieuwd, maar het is iig erg leuk om te proberen!

Vanaf de laatste keer dat ik heb geschreven heb ik wederom alle seizoenen langs zien komen. Wind, regen, zon, mist; het is heel veelzijdig hier! Nu eindelijk 2 mooie dagen op een rij met 25-30 graden en ook morgen schijnt een goede dag te worden, heerlijk!

Vorige week heb ik nog zo'n 5 dagen vakantie gevierd met Bo en allemaal leuke dingen gedaan. Gratis en voor niks :) Op dinsdag zijn we naar de rivier gedaan voor tubing. Je zit dan in een soort opblaasband waar mee je de rivier over gaat. Inclusief stroomversnellingen en stenen waar je je billen aan stoot. Wel heel erg leuk en weer een andere manier van canyonig. Die dag zijn we ook naar Tsitsikamma Falls adventures geweest om te tokkelen over een ravijn en watervallen. Wederom leuk, al was het niet heel spectaculair.

Woensdag reden Bo en ik richting het oosten omdat we op donderdag Addo Elephant National Park wilden bezoeken. Na een, wederom gratis, overnachting in Zuurberg gingen we do.ochtend het park in. Daar zijn zo'n 450 olifanten en het zijn echt zulke gave dieren. Ontzettend groot en ze leven in groepen van zo'n 20 olifanten. Als er dan 2 groepen naar een plas lopen is dan wel een magisch gezicht. In het park waren verder ook wel leeuwen en neushoorns te zien, maar die hebben we helaas niet kunnen vinden. Wel veel zwijnen (pumba uit de Lion King) gezien en buffels, struisvogels, zebra's, antilopen, schildpadden en dung beetles gezien (grote kevers die olifantenpoep gebruiken voor hun nest). Na ons bezoek aan Addo doorgereden naar Jeffreys Bay om op vrijdag te kunnen shoppen en zwemmen. Ze hebbn hier de Billabong factory, dus alles is een stuk goedkoper. Dat komt goed uit, want een aantal kleren van mij waren verpest in de wasmachine dus moest wel nieuwe kopen. Bij terugkomst in Plet weer met Chris en Anni naar Rocky Road gegaan voor de wekelijks braai op vrijdag. Gezellig met andere vrijwilligers gepraat en in het bubbelbad buiten gezeten. Jaja, zwaar leven hier.. ;)

Van zaterdag t/m woensdag gewoon gewerkt in Monkeyland en veel tours gedaan. Dat is leuk, want zo leer in het bos beter kennen en krijg af en toe een fooi en dat is natuurlijk ook mooi meegenomen. Lisa, de nieuwe Duitse vrijwilligster, is een lief meisje en heeft hiervoor gewerkt bij een cheetah opvang en is al 4 maanden in ZA. Van de week ook nog Afrikaans gegeten bij Lara en Tony(eigenaar van Monkeyland) met Bo en Lee. Ik bof wel hier, want zie ontzettend veel en word overal uitgenodigd. Woensdagavond zouden we een braai hebben met Tom en Marna, maar het waaide te hard en het was mistig dus gingen we gewoon binnen eten. Tom had nog 2 Duitsers uitgenodigd en het was een gezellig avondje met teveel wijn en shotjes. Dag erna dus niet opfit, maar we waren vrij en gingen op stap met Chris en Dominik, de Duisters van de avond ervoor. Beetje op het strand gehangen in Plet en gewoon ontspannen. Vandaag wilden we weer naar het strand, maar hadden helaas geen vervoer. Toen kwamen we Bo tegen en die ging naar J-bay en we konden wel mee. Morgen extra dagje vrij en dus lekker genieten en hopelijk eindelijk een kleurtje krijgen.

Mijn Nederlandse nummer doet het hier overigens niet meer, dus als jullie me willen bereiken kan dat alleen op m'n Afrikaanse nummer: +27 78 388 7023.
Groetjes!

PS. Ik heb een liefdesverklaring gehad van Diallo, een collega afkomstig uit Senegal. Hij droomt ervan om met mij te trouwen, maar aangezien ik bezet ben (hij denkt dat ik een vriendje heb) is vriendschap ook goed. Ik moest wel erg m'n lach inhouden toen hij het mij vertelde.. arme jongen haha!

  • 20 November 2009 - 17:13

    Mama:

    Leuk verhaal weer schat! Zo te lezen heb je écht een rotleven. Geniet er maar lekker van!

    Hele dikke zoenen van mama en Dreetje

  • 20 November 2009 - 18:51

    Heilke:

    Hoi Nienke
    Zag ik dat nou goed op jouw fotos is dat een koalabeertje. Ik dacht dat die allen in Australie voorkwamen. Geniet maar lekker. en veel liefs van
    Heilke en Gerard

  • 21 November 2009 - 00:02

    Nien:

    Jeetje zusje, wat heb je het zwaar....haha
    geniet er maar lekker van!
    Fijn om je van de week even gesproken te hebben en leuk nu weer op de hoogte te zijn!

    Dikke kus

  • 21 November 2009 - 09:35

    Lieke:

    Tokkelen boven ravijnen en watervallen niet spectaculair??????

    Nou, je Afrikaanse leven bevalt je goed, zo te lezen. Dat is heerlijk om te weten. En je staat prachtig en stralend op de foto's. Doe je best vandaag met surfen, het is best lastig om te leren, maar hartstikke leuk als je de kunst een beetje machtig bent.

    Zoenen, Lieke

  • 21 November 2009 - 10:27

    Rein:

    Hoi Iris,
    Mooi leventje heb je daar in Zuid-Afrika. Blijf maar lekker genieten want dit zijn ervaringen die je nooit meer vergeet.

    Groetjes,

    Rein

  • 21 November 2009 - 10:41

    Walter:

    Alsof het allemaal niet genoeg is wat voor avonturen je daar beleefd, ga je bij deze ook nog eens vertellen dat je goed surfen kan daar?! Grrr ik wil ook!

    Geniet ervan en

    Hang Loose

  • 21 November 2009 - 14:57

    Marianne:

    Wat een heerlijk leven daar. Ik lees dat je met volle tuigen geniet, blijf dit lekker doen.
    Kus,
    Marianne

  • 22 November 2009 - 21:36

    Kim:

    Moppie,
    Geweldig verhaal weer! Zo te lezen vermaak jij je prima...
    Geniet lekker!

    Dikke kus

  • 24 November 2009 - 14:25

    Rogier:

    Hey Moppie!!!!

    Het was hier volle maan!
    ik mis je.

    X, Rogier

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Actief sinds 30 Sept. 2008
Verslag gelezen: 332
Totaal aantal bezoekers 108458

Voorgaande reizen:

01 Februari 2016 - 01 Februari 2017

YEP uitzending Gambella

29 September 2013 - 29 December 2013

Stage in Guinee-Bissau

15 Februari 2013 - 29 April 2013

MSc thesis in de Pantanal

23 Juni 2012 - 02 Augustus 2012

Tropische Ecologie in Uganda

12 Januari 2011 - 02 December 2011

Studie Nature Conservation op Saasveld

14 Februari 2010 - 13 April 2010

Iris naar Zuid-Oost Azie

16 Oktober 2009 - 13 Januari 2010

Vrijwilligerswerk Zuid-Afrika

Landen bezocht: