Bangkok vol geuren en kleuren - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Iris Meer - WaarBenJij.nu Bangkok vol geuren en kleuren - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Iris Meer - WaarBenJij.nu

Bangkok vol geuren en kleuren

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg Iris

17 Februari 2010 | Thailand, Bangkok

Na een prima vlucht van 11 uur zijn we maandagochtend plaatselijke tijd (het is hier 6 uur later) om 05.15 geland in Bangkok. Zoals voorspeld kwam de warmte als een deken over je heen, meteen vies en klam zodra je je stap buiten doet. Imke had van de week in de Chueca al een meisje ontmoet die toevallig in hetzelfde vliegtuig zou zitten en samen met een vriend zou gaan rondreizen. Huub en Rosalie, leuke mensen en we doen daarom ook een hoop samen.

Bangkok is echt een hele andere wereld. Naast het weer waar je even aan moet wennen (toch ook wel lekker om ver weg van de sneeuw te zijn moet ik toegeven :)) is deze stad altijd druk. Welke tijd het ook is, er staat altijd file, er zijn altijd en echt overal mensen aan het koken aan de zijkant van de weg of ze doen even een dutje en dan maakt het ook echt niet uit waar ze zijn. Ze kunnen overal slapen! De stad zelf is vol met geuren en kleuren. Naast de lekker ruikende eetkraampjes, heb je ook minder lekker ruikende eetkraampjes, de vieze uitlaten van de auto's en tuktuks en gewoon de stank van afval wat je overal tegen komt. Je komt om de 3 meter wel een vlag tegen van Thailand met een vlag van het koningshuis, dus het is duidelijk dat ze behoorlijk nationalistisch gezind zijn. Dat neemt overigens niet weg dat ze mensen ontzettend vriendelijk zijn. Vaak spreken ze geen woord Engels, maar lief lachen kunnen ze allemaal en daar kunnen wij Nederlanders nog wel wat van leren.

De afgelopen 2 dagen hebben Imke en ik, deels samen met Huub en Rosalie, Bangkok verkend. Lopend, fietsend, per tuktuk, per taxi en per boot, hebben we al een hoop gezien. Het oude Bangkok is echt een stuk relaxter dan het nieuwe Bangkok, hier is het vooral druk en vol met toeristen. Ons hotel zit vlakbij Khoa San Road, wat DE straat in Bangkok is. Daar zijn we al een paar keer geweest en is altijd stampensvol. Je kan er alles vinden wat je maar nodig hebt: van biertjes tot vissen massages en voor alles kan je eigenlijk zelf bedenken wat je wilt betalen. Shirtjes voor 100 baht, omgerekend zo'n 2 euro dus jullie begrijpen dat onze shopaholic Imke het niet heeft kunnen laten om te gaan shoppen :)

Op een prive boot hebben we via de klongs (kanalen) Bangkok gezien en dan zie je echt de houten huisjes op palen waar de mensjes hier in wonen. Iedereen lief lachen en zwaaien, maar wat een troep vind je in het water. Ze zijn duidelijk niet heel netjes. Uiteraard ook al een hoop tempels gezien, allemaal even mooi versierd met veel pracht en praal. Leuk, maar we doen daar een beetje rustig aan mee, want we zullen er nog veel meer gaan zien en op een gegeven moment heb je het dan wel gehad met de tempels.

Het is nu 17.00 hier, wij gaan ons straks even een beetje opfrissen, hapje eten op de hoek van de straat en dan gaan we vanavond per minibus naar Mae Sot waar we de jungle in zullen gaan voor een trek. Ik hoop zo nog wat foto's te kunnen plaatsen, maar de computers lopen nog wel eens vast hier. Volgende week maandag komen we aan in Chiang Mai waar we Huub en Rosalie weer zullen meeten en waar we Rob en Lieke ook zullen zien, familie hereniging :)

Jullie horen van ons. Ga eventueel ook naar de waarbenjij.nu van Imke voor meer info/foto's --> imkevandermeer.waarbenjij.nu

Liefs,

Iris

• 17 Februari 2010 - 10:19

Nien:

Ha zussie,
    Wat leuk om van jullie te horen! En wat ben ik vreselijk jaloers...ik wil ook naar de warmte, vind het hier zoooo koud!
    Ben benieuwd hoe die trek gaat zijn, in ieder geval heel veel plezier en genieten!

Liefs van mij

• 17 Februari 2010 - 10:49

Malou:

Lieverd!
    Het klinkt goed, op de stank na dan.. Maar als je bedenkt dat het hier t weekend weer heeft gesneeuwd en nog steeds onwijs koud is neem je dat wel voor lief ;)
    Carnaval was top! Zal gauw eens een foto naar je mailen, haha!
    Heel veel plezier in de jungle en take care!

Liefs, knuffel

• 17 Februari 2010 - 11:08

Iris Van Der Meer:

PS. Ik heb een Thaise simkaart gekocht, nummer is 0066 88 501 4335.

• 17 Februari 2010 - 18:26

Ingrid:

Héél veel plezier en succes met de tocht!

kus, mam

• 17 Februari 2010 - 18:27

Marianne:

Hoi Meiden,
    Genieten hoor om over Bankok te lezen. Ik ruik de luchtjes meteen weer. Ik heb nergens met zoveel angst over gestoken als daar. Het was altijd afwachten of we heel overkwamen. Maar wel een apparte stad. Leuk dat jullie Lieke en Rob ook gaan zien.
    Liefs,
    Marianne

• 18 Februari 2010 - 03:18

Marlous:

Nee hoor, heus niet jaloers....
    Pff gaaf zeg!!!

• 18 Februari 2010 - 13:48

Heilke:

Hi Iris
    We zien het al je hebt je draai al gevonden. Je kunt daar het best als vegetariër door het leven gaan, maar zo slim als jij bent, heb je dat vast al ontdekt. Leuke fotos heb je gemaakt.Veel plezier gewenst voor jullie beidenop de verdere reis
    groetjes heilke

• 18 Februari 2010 - 15:22

Els:

super! ziet er al weer goed uit!
    wat leuk dt jke zo snel al iets kunt laten zien!
    geniet maar lekker he
    liefs
    Els

• 20 Februari 2010 - 22:01

Patries:

Hee Ier...zo te lezen hebben jullie het heerlijk daar! Ben nog steeds niet jaloers! ;-)
    Geniet lekker en ik blijf jullie verhalen volgen.
    P.s. ik neem aan dat je gehoord hebt dat we halve finale beker hebben gehaald?

kus Patries