Relaxen in Thailand als afsluiter - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Iris Meer - WaarBenJij.nu Relaxen in Thailand als afsluiter - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Iris Meer - WaarBenJij.nu

Relaxen in Thailand als afsluiter

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg Iris

09 April 2010 | Thailand, Phuket

Nog maar 4 nachtjes te gaan voordat ons vliegtuig weer vertrekt richting Amsterdam en ons avontuur er dus op zit. In Cambodja zijn we uiteindelijk maar een kleine week gebleven. Na Angkor Wat (wat werkelijk gigantisch is en er zijn echt zo ontzettend veel tempels. Toch bijzonder dat ze dat 800 jaar geleden allemaal gebouwd hadden en dat het een hele levende stad was, maar waar je nu alleen de tempels nog maar van terug ziet) zijn we in 28(!) uur naar Koh Tao gegaan, een klein eilandje in het zuiden van Thailand. We waren nog steeds samen met Huub&Rosalie aan het rondreizen en we kozen bewust voor een guesthouse in het zuiden van het eiland zodat we echt even een aantal dagen rust konden hebben. Het was alleen te bereiken per boot, stonden 6 huisjes en er was een keukentje van het guesthouse waar we altijd aten. Erg ontspannen en we hebben prachtig kunnen snorkelen, iets waar Koh Tao ook echt bekend om staat. Heel veel koraal en vissen in allerlei kleuren en maten, zo leuk om de onderwater wereld te verkennen! We zaten natuurlijk een beetje in de middle of nowhere en uiteraard vind je daar meer beesten dan in de stad, maar ze werden wel groter met de dag. Eerst gewoon wat leuke gekko's, maar al gauw werden het flinke hagedissen en H&R vonden zelfs een varaan van 1,5 meter bij hun huisje.. Het zal dan ook niet moeilijk te geloven zijn dat we het niet heel erg vonden om weer een beetje meer de beschaving in te gaan.

Inmiddels zijn we alweer bijna een week in het zuiden van Phuket. De eigenaar van Monkeyland (in ZA waar ik vrijwilligerswerk heb gedaan) heeft hier een aantal apartementen en wij mochten er in eentje verblijven, ideaal! We hebben scooters gehuurd waar we half Phuket mee door crossen en ook heel is het allemaal behoorlijk divers. Veel delen (zoals Patong en Kata Beach) zijn veel te druk en toeristisch voor mij, maar als je wat andere wegen in gaat vind je prachtig groene gebieden en aardig lege stranden. Zo zijn we gisteren naar een prive strand gegaan om te relaxen in rust. We wisten niet dat je daar alleen kon komen via een zandweg die ontzettend steil en waarbij een scooter niet echt het meeste ideale vervoersmiddel is, maar we zijn er heelhuids gekomen en hebben een fijn dagje gehad.

Imke haar droom was op Koh Phi Phi te bezoeken, waar het grootste deel van The Beach is opgenomen dus daar zijn we maandag heen geweest. Het was werkelijk prachtig, maar veel te vol met toeristen.. Je kon amper het strandje nog bewonderen, maar we kunnen toch zeggen dat we er geweest zijn. De rest van de dag nog wezen snorkelen en dan zwem je tussen honderden kleine (geel/zwarte) visjes in en die zijn dus mooi niet bang voor je. Het was in ieder geval goed voor de vissenfobie van Imke :) en het blijft prachtig.

Het zuiden van Thailand is niet te vergelijken met het noorden. Het noorden is arm, goedkoop en vriendelijk en hier is het veel meer op het toerisme afgestemd en zijn de prijzen een stuk hoger. Het sex toernisme is groot hier en dat zien wij ook om ons heen, heel veel barretjes en in de hoeken zie je de hoeren zijn. Afgelopen woensdag zijn we naar de Sunshine bar geweest hier in Rawai en dat was zo hilarisch! 11 man barpersoneel (homo's, hetero's en ladyboys) en allemaal druk aan het dansen, zingen en drinken. Wat een gezelligheid. Grote bar in een cirkel waar iedereen om heen zit en het was gewoon echt heel leuk. Ook hier zie je in de hoeken de hoeren staan en te veel oude mannetjes die lopen te geilen op de vrouwen maar ze waren tegenover ons zeker niet vervelend. Gelukkig zijn we ook wel op tijd naar huis gegaan.

Morgenavond willen we de nachtbus terug naar Bangkok nemen maar er was geen plaats meer hoorden we, dus daar gaan we zo weer achter aan. Dan 2 dagen Bangkok en terug naar Nederland waar hopelijk de lente inmiddels echt is begonnen? Geweldige 2 maanden gehad, heel veel gezien en geleerd dus erg jammer dat het er alweer op zit. Aan de andere kant mag ik ook niet klagen, want zondag 18 april vlieg ik alweer naar Zuid Afrika voor 2 weken :)

Tot volgende week weer.. xxx

PS. Imke en ik hebben allebei een tatoeage laten zetten!

• 09 April 2010 - 09:07

Lieke:

Geniet er nog even van, Iris en Imke! En alvast een goede terugrreis gewenst.
    Dikke zoen voor jullie allebei.

• 09 April 2010 - 09:54

Kim:

Lieverd,
    Wat een leuk verhaal weer! Nog een paar dagen lekker genieten...
    Tot volgende week!

Kus

Ps: Ik heb het liberoshirt al voor je klaar liggen;)!!

• 09 April 2010 - 10:33

Pipo:

Hoi Iris

Fijn dat jullie zo lekker genieten van deze laatste dagen, neem het er nog maar even van.

Dikke XXX

Pipo

• 09 April 2010 - 11:45

Nien:

Wat een heerlijke verhalen. Geniet er nog maar even van!
    Waar is de foto van de tattoo?
    Hier is de lente inderdaad begonnen, welliswaar de ene dag meer dan de andere, maar ze zon laat zich met regelmaat zien.
    Aankomend weekend wordt het ook goed weer en gaan wij lekker genieten op het Texelse!

Goede terugreis en tot snel!

Dikke knuffel

• 09 April 2010 - 12:30

Ingrid:

Ja meisje, dan zit het Aziëavontuur er weer op. Wel lekker dat je straks weer thuis bent! Mooie foto's!

Kus, mam

• 09 April 2010 - 16:21

Heilke:

Hallo Iris
    Het is inderdaad een zwaar leven dat je leidt hoor.Trouwens een leuke foto. Wat heb je weer veel gezien en beleefd.
    hartelijke groetjes heilke

• 10 April 2010 - 17:13

Dick En Anneke:

prachtige foto,s en mooie verhalen.prettige reis terug.