Ranger Iris - Reisverslag uit Plettenberg Bay, Zuid-Afrika van Iris Meer - WaarBenJij.nu Ranger Iris - Reisverslag uit Plettenberg Bay, Zuid-Afrika van Iris Meer - WaarBenJij.nu

Ranger Iris

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg Iris

04 December 2009 | Zuid-Afrika, Plettenberg Bay

Hallo daar,

Na een stilte van 2 weken, hier weer even een berichtje van mij. Ben eigenlijk gewoon te druk om verhaal te plaatsen en internet is behoorlijk wisselvallig hier.

Het gaat goed hier en ben lekker aan het genieten van mijn laatste 3 weken in Monkeyland, want Imke en mams&dre komen al snel. Ik ben druk met het doen van tours, voornamelijk Engelse nu, en het gaat goed. Het is leuk om te mensen iets bij te brengen over de apen die wij in het bos hebben en gewoon een algemeen verhaal over Zuid Afrika.

Na mijn laatste verhaal, ben ik inderdaad de dag erna gaan surfen in Jeffreys Bay. Dat was echt super leuk!! We hadden 2 uur les van Andrew en het water is ontzettend zout en nat.. ;) Toch ging het beter dan verwacht en aan het einde van de les kon ik staand op mijn board richting de kust komen en dat was er leuk. Jeffreys Bay is toch wel surfersparadijs, dus ben blij dat ik daar mijn eerste surfles heb gehad.

De zondag erna gewoon weer aan het werk gegaan en dat is eigenlijk het voornaamste wat ik de afgelopen 2 weken heb gedaan, niet heel veel spannends dus.. Mijn haar is geknipt door de grote baas Tony hier en we moesten veel babysitten op de ringstaart maki die we de naam Pinguin hebben gegeven. Ze is echt een schatje en het gaat gelukkig steeds beter met haar.

Na werktijd ga ik af en toe mee naar het strand om met de honden te lopen. Nu is dat met Lee, eerst ook met Tony&Lara, maar zij zijn nu op vakantie naar Thailand. De eerste keer dat ik mee ging was meteen zo ontzettend gaaf. Vlakbij het strand zagen we zo'n 60 dolfijnen zwemmen en springen in de zee, prachtig gezicht. Niet veel later zagen we in de baai naast ons, zo'n 10 dolfijnen op 4 meter afstand. Helaas geen fototoestel bij de hand, maar ontzettend mooi om te zien!!
Na het wandelen gaan we af en toe met een paar een hapje eten buiten de deur en dat is gewoon lekker gezellig.

Inmiddels hebben we ook 2 nieuwe vrijwilligers hier. Fabian, Duitse jongen van 19, zit in ons huis en Jonathan, Zuid-Afrikaner van 21, zit in het andere huis. Allebei leuke jongens en we kunnen het goed vinden met z'n allen. Regelmatig maken we een kampvuur naast het huis en braaien we daar een boerewors of marsh mallows. Nadeel is wel dat ik nu mijn kamer moet delen met Lisa en daar hou ik niet zo van.. Het feit is echter dat Tony en Lara nu op vakantie zijn en Lee op hun huis past. Er is daar een extra logeerkamer en dus slaap ik af en toe daar en kan ik van de luxe genieten. Ik zal een paar extra foto's toevoegen en het is een stuk relaxter dan ons eigen kleine huisje, dus ik wissel het af.

Nu is het etenstijd voor mij, dus ik ga er van tussen. Gisteren struisvogel gegeten en daar hebben we nog wat van over, dus dat eten we. Wat trouwens ontzettend lekker is hier en echt een aanrader: een pizza of sandwich, met banaan, bacon en feta. Combinatie klinkt raar, maar is echt geweldig!!

Morgen is het 5 december, fijne SINTERKLAAS allemaal!! xx

  • 04 December 2009 - 18:47

    Ingrid:

    Ha die Ier,

    Leuk dat toch weer tijd hebt gevonden om iets te schrijven. En wat een leuke foto's! Heerlijk te weten dat wij dat binnenkort in het echt gaan zien! Hele dikke zoen,

    mama en André

  • 04 December 2009 - 19:29

    Lieke:

    Ziet er allemaal weer spectaculair uit, Iris.
    Je staat op de plank als een geroutineerde surfer en het uniform staat je mooi.
    Je kunt aan de foto's wel afzien dat je ontzettend geniet van alles wat je doet en meemaakt. Leuk huis ook...

    Liefs, Lieke

  • 04 December 2009 - 20:26

    Pipo:

    Hoi Iris

    Weer een mooi verhaal, weer mooie foto's, weer iets geleerd en weer iets dichterbij de komst van Imke,Ing & Dré.
    Dikke XXX

    Pipo

  • 05 December 2009 - 08:15

    Walter:

    Hey Ir,

    Klinkt weer top allemaal en zo te zien kan jij straks beter met een surfboard overweg als ik :)
    Tegen de tijd dat jullie klaar zijn met al dat gereis kunnen we eindelijk eens naar wijk voor een stukje golfsurfen!!!

    Bij deze wil ik je ook nog even bedanken voor mijn verjaarskado. De plaat ziet er super uit zo in het groot! Dank dank dank :D

    Kus W.

  • 05 December 2009 - 09:43

    Jorrit:

    Heeej Ier,

    Wow wat een verhalen allemaal. Veel plezier daar nog!

  • 05 December 2009 - 14:29

    Mies & Bob:

    Lieve Ier,

    Super om allemaal te lezen. We zijn hier erg jaloers! Geen overstap van beachen naar surfen he? Ik waarschuw je ;-)!

    Dikke kus en veel liefs van ons.

    Heerlijk dat je ouders bijna komen en je allerliefste Imke. Geniet ervan!

  • 05 December 2009 - 15:06

    Rogier:

    ik wil ook een pinguin aapje!!!

    mis je,
    x Ro

  • 05 December 2009 - 17:30

    Marianne:

    Hoi Iris,
    Weer een leuk verslag, met foto's. Stoer hoor dat surfen. Heb je daar ook al gesnorkeld? Nog een fijne tijd
    kus, Marianne

  • 05 December 2009 - 20:28

    Nien:

    Leuk dat je weer geschreven hebt! En wat een toptijd heb je daar!
    Wees je bewust van iedere dag, want voor je het weet is het voorbij.
    Super stoere foto's!

    LY

  • 06 December 2009 - 09:15

    Eric En Annemieke:

    He Iris, Wat is het allemaal gaaf om te lezen. En de foto´s zijn supermooi! Veel plezier nog... vast aan het aftellen tot Imke komt! Dikke x EJ en Miek

  • 06 December 2009 - 10:13

    Heilke:

    Hallo Iris
    Wat gaaf zo boven die boomtoppen lopen en wat zie je er goed uit.
    Heel veel groetjes van Heilke en Gerard

  • 06 December 2009 - 10:16

    Christel:

    Hoi Ier, wat leuk om je verhalen te lezen! Gaaf dat je bent wezen surfen! Heel veel plezier nog. Liefs, Christel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Actief sinds 30 Sept. 2008
Verslag gelezen: 297
Totaal aantal bezoekers 108442

Voorgaande reizen:

01 Februari 2016 - 01 Februari 2017

YEP uitzending Gambella

29 September 2013 - 29 December 2013

Stage in Guinee-Bissau

15 Februari 2013 - 29 April 2013

MSc thesis in de Pantanal

23 Juni 2012 - 02 Augustus 2012

Tropische Ecologie in Uganda

12 Januari 2011 - 02 December 2011

Studie Nature Conservation op Saasveld

14 Februari 2010 - 13 April 2010

Iris naar Zuid-Oost Azie

16 Oktober 2009 - 13 Januari 2010

Vrijwilligerswerk Zuid-Afrika

Landen bezocht: