Begin Vic Falls en prachtig Botswana - Reisverslag uit Maun, Botswana van Iris Meer - WaarBenJij.nu Begin Vic Falls en prachtig Botswana - Reisverslag uit Maun, Botswana van Iris Meer - WaarBenJij.nu

Begin Vic Falls en prachtig Botswana

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg Iris

05 Juli 2011 | Botswana, Maun

Even snel een berichtje tijdens mijn overlanding trip, nu in Maun in Botswana met erg langzaam internet maar toch even online!
Zondag aangekomen in Livingstone Zambia en meteen de Victoria Watervallen bezocht wat werkelijk prachtig was!! Zo veel water en zo groot dat het onwerkelijk is. Dichtbij de waterval is er een echte douche dus je wordt drijfnat, maar wel heerlijk gevoel. Temperatuur is prima dus lekker in korte broek en hemdje. De mensen in Zambia zijn ook echt super vriendelijk, daar kunnen ze ' thuis' in Zuid Afrika nog wat van leren.

Maandag al de grens overgegaan naar Botswana en nachtje in Kasane verbleven waar we een rivier game cruise hadden over de Chobe rivier in Chobe NP waar het wemelt van de bavianen, olifanten, nijlpaarden, buffels, krokodillen, verschillende soorte antilopen en nog veel meer. Prachtige zonsondergang en terug naar de camping om te koken.
Dinsdag 630 km afgelegd naar Maun waar we verschillende nationale parken doorkruisten maar er zijn nergens hekken dus gewoon kudde's olifanten die de weg over steken. Hoe gaaf is dat!! Ook giraffen, gemsbok en steenbok gezien! Nu in Maun waar we 4 nachten blijven maar daarvan 2 nachten in de Okavango delta zullen verblijven. Tripje in een mokore (houten kano) en dan 2 nachten kamperen in de bush bush waar de leeuwen en olifanten letterlijk langs je tent lopen. Dat wordt dus niet even snel buiten plassen haha!

Wel heel veel zin in dus ga nu maar even tas inpakken! Omdat waarbenjij.nu hier niet echt werkt heb ik dit berichtje naar mijn moeder gestuurd die vandaag jarig is (hoera) en het dus hopelijk een dezer dagen online zal zetten.

In Namibie heb ik wellicht wat beter internet toegang en zal ik proberen wat foto's te plaatsen..

x Iris

En weer even vlug online.. Hoe gaaf was dat in de delta! 's Nachts hoor je de nijlpaarden paren en word je wakker van overstekende zebra's 100 m van je tent. Nu weer terug in Maun en zo vlucht over de Okavango wat ook prachtig moet zijn. Veel zin in dus! Lekker warm nu maar morgen gaan we Namibie in dus zal het wel wat frisser worden..

• 05 Juli 2011 - 18:01

Pipo:

Hoi Iertje

Wat heb je alweer veel gedaan en gezien, wordt gewoon jaloers. Fantastiesch gewoon, ben benieuwd naar de foto's.
    Ok nog gefeliciteerd met je moeder.
    Ga weer lekker verder met genieten, wij wachten op je volgende bericht(en).

Dikke XXX

Pipo & Til

• 05 Juli 2011 - 18:53

Lieke:

Heel veel plezier, Iris!
    Het gaat een supermooie vakantie worden. Geniet ervan!

• 05 Juli 2011 - 19:37

Nien:

Klinkt fantastisch! Lekker van genieten! Ben nu al benieuwd naar je foto's.....

Knuffel van ons

• 11 Juli 2011 - 08:36

Serge:

Pff, heel gaaf allemaal om te lezen, Iris!
    Jaloers, maar gegund! Have fun & x, Serge