Vakantie tijd in Cintsa - Reisverslag uit Cintsa, Zuid-Afrika van Iris Meer - WaarBenJij.nu Vakantie tijd in Cintsa - Reisverslag uit Cintsa, Zuid-Afrika van Iris Meer - WaarBenJij.nu

Vakantie tijd in Cintsa

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg Iris

26 April 2011 | Zuid-Afrika, Cintsa

Eindelijk weer eens een berichtje vanuit Zuid Afrika! Het leven gaat hier gewoon z’n gangetje en dan vergeet ik nog wel eens een update te geven. Momenteel in de vakantie sfeer in Cintsa in de Oostkaap waar ik een weekje op pad ben met Kim en haar moeder Gea. Zij zijn vorige week maandag aangekomen en na een paar dagen Kaapstad richting Wilderness gekomen om mij op te zoeken. Vervolgens samen op pad gegaan om de markt in Sedgefield te bekijken en door Lee door Birds of Eden begeleid. Daarna was de eerste stop Jeffreys Bay waar we letterlijk in een backpackers op het strand verbleven en dus een waanzinnig uitzicht hadden. Kim en ik hebben een surfles gehad en dat was wel weer lachen. Zout en nat en veel kopje onder, maar was wel weer erg leuk. Dag erna door Addo Elephant National Park gereden waar we zoals de parknaam al aangeeft veel olifanten gezien hebben. Maar ook veel wrattenzwijnen, buffels, kudu’s, zebra’s, struisvogels, een neushoorn en nog meer. Blijft heerlijk om wilde dieren te bekijken en het blijft ook een belevenis als een olifant voor je op de weg loopt waardoor je daar maar achter moet blijven :).

Na een tussenstop in Grahamstown zijn we nu in Cintsa beland, een klein plaatsje aan de kust met wederom prachtig uitzicht. Grote backpackers en lijkt meer op grote camping in Frankrijk dan echt Zuid Afrika, maar is wel lekker ontspannen. Middagje strand gehad en zelfs wezen beachvolleyballen. Stelde niet veel voor, maar toch leuk om even bezig te zijn. Nu in de kamer en straks een Indiase maaltijd in de gemeenschappelijke ruimte. Ben benieuwd! Hier blijven we 2 nachtjes en gaan dan via de kust terug richting Plettenberg om te stoppen in Kenton on Sea en natuurlijk Tsitsikamma en Monkeyland.

Naast de vakantie is daar natuurlijk ook nog de studie. Gaat allemaal z’n gangetje in zit helemaal in mijn Zuid Afrikaanse leven hier. Studie wordt wel steeds drukker met opdrachten, maar het blijft allemaal interessant en moet regelmatig de bavianen observeren voor mijn onderzoeksproject en dat blijft een leuke bezigheid. Daarnaast momenteel met een opdracht bezig om te berekenen en te beargumenteren hoeveel leeuwen een natuur reservaat kan huishouden. Allemaal afhankelijk van de prooidieren en dat is weer afhankelijk van de vegetatie, neerslag etc. Komt meer bij kijken dan je denkt, maar wel erg leuk om me er zo in te verdiepen!

Het is wel goed te merken dat de winter er aan zit te komen. Ik hoor allemaal extreem hoge temperaturen in Nederland en hier is het overdag ook nog steeds 25 graden maar ’s avonds en ’s ochtends is het wel behoorlijk frisjes. Grote verschil is dat de huizen hier niet goed geïsoleerd zijn en we geen centrale verwarming kennen waardoor het binnen ook verschrikkelijk koud kan zijn. Als ik thuis kom in Wilderness wordt het daarom tijd om mezelf een heater/verwarming te geven.

Verder eigenlijk weinig nieuws vanaf mijn kant. 15 april mijn verjaardag gevierd hier, één avond braai met medestudenten en andere avondje bij Lara met veel wijn en lekker eten. Daarnaast vermaak ik me erg goed hier en ben ik aan het overwegen om mijn verblijf te verlengen. Contact met organisaties over de mogelijkheden voor het verlengen van mijn visum. In Nederland heb ik gemerkt dat dat namelijk nogal drama kan zijn, dus laat me eerst maar eens goed informeren.

Fijne Koninginnedag en tot spreeks. Ik ga lekker verder vakantie vieren met Kim en Gea en dan over een week of 3 a 4 komt mams deze kant op en gaan we ook 2 weekendjes op pad tussen het studeren door.

X Iris


  • 26 April 2011 - 19:59

    Ingrid En André:

    Gezellig hoor, zo samen met Kim! Geniet er lekker van, daarna moet je 2 weken zeker héél hard studeren voordat je je volgende logé kunt verwelkomen!

    kus, mam en Dré

  • 26 April 2011 - 20:36

    Lieke:

    Hoi Iertje,
    Fijne vakantie verder met Kim en de foto's zijn prachtig. Je wordt al een echte Zuidafrikaanse! Groeten aan die bavianen en ik hoop maar dat je nog veel mag filerijden tussen de olifanten, lijkt me erg leuk en relaxed.
    Alvast heel veel plezier met mamma en ik wou dat ik mee kon!

    Dikke zoen van je tante

  • 26 April 2011 - 20:42

    Nien:

    Fijn weer eens iets van je te lezen! Klinkt goed wat jullie allemaal aan het doen zijn. Geniet er maar lekker van voor je het weet moet je weer hard achter je bavianen aan. Maar je verblijf verlengen vind ik niet zo'b goed idee, vind het nu al lang duren....

    Dikke kus

  • 27 April 2011 - 04:11

    Ingrid:

    Bij dat laatste van Nien sluit ik me natuurlijk helemaal aan. Ik mis je zo . . .
    kus, mam

  • 27 April 2011 - 17:03

    Iris Van Der Meer:

    Ik kom sowieso terug in december hoor, dus daar hoeven jullie je niet zo druk om te maken. Ga alleen weer terug daarna :)

  • 27 April 2011 - 18:42

    Marianne:

    Hoi Iris,

    Zo te lezen bevalt het je prima, dat je nu al nadenkt over verlenging van je verblijf. Ik geef je groot gelijk, het is ook een prachtig land. Straks veel plezier met je moeder.
    Kus, Marianne

  • 28 April 2011 - 08:31

    Ton:

    Hoi Iris, als ik dit allemaal lees, krijg ik de kriebels en wil weer reizen, mensen ontmoeten, dingen zien en op vakantie. En dat ga ik dit jaar samen met Marjan dus maar ook doen.
    Als je van plan bent om in Zuid-afrika te blijven moet je wel in een veel, veel groter huis gaan wonen zodat we massaal die kant op kunnen komen :-)

    Groetjes, Ton

    PS. Nog gefeliciteerd met je verjaardag.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Actief sinds 30 Sept. 2008
Verslag gelezen: 615
Totaal aantal bezoekers 108456

Voorgaande reizen:

01 Februari 2016 - 01 Februari 2017

YEP uitzending Gambella

29 September 2013 - 29 December 2013

Stage in Guinee-Bissau

15 Februari 2013 - 29 April 2013

MSc thesis in de Pantanal

23 Juni 2012 - 02 Augustus 2012

Tropische Ecologie in Uganda

12 Januari 2011 - 02 December 2011

Studie Nature Conservation op Saasveld

14 Februari 2010 - 13 April 2010

Iris naar Zuid-Oost Azie

16 Oktober 2009 - 13 Januari 2010

Vrijwilligerswerk Zuid-Afrika

Landen bezocht: