Btech Nature Conservation is in the pocket! - Reisverslag uit IJsselstein, Nederland van Iris Meer - WaarBenJij.nu Btech Nature Conservation is in the pocket! - Reisverslag uit IJsselstein, Nederland van Iris Meer - WaarBenJij.nu

Btech Nature Conservation is in the pocket!

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg Iris

18 December 2011 | Nederland, IJsselstein

Daar zit ik dan weer, op de bank in IJsselstein met een opgetuigde kerstboom naast me die al vol ligt met cadeautjes, buiten natte sneeuw en een gure wind, maar binnen lekker warm en de kaarsjes aan.. Ik ben terug in het land, het is december in Nederland en ook duidelijk winter!
Na de laatste examens in november had ik nog een ruime week de tijd om alles te regelen en plezier te maken met de vrienden daar. Wouter was nog een paar dagen in Wilderness dus gezellig op pad geweest en met de studenten de nodige cocktail hours doorgebracht bij onze favoriete bar Cocomo's, lekker gebraaid en ook genoeg van de natuur kunnen genieten.

Mijn auto heb ik verkocht aan vriendinnetje Janine, kookspullen aan Chané en kleding en andere spullen weg gegeven dus huis werd al stuk leger en alles paste uiteindelijk ook in mijn tassen. Een kleine kink kwam in de kabel toen ik 5 dagen voor vertrek te horen kreeg dat mijn vlucht vanuit Johannesburg een dag vertraagd was. Beetje zuur en hoop geregel (ook op Joburg airport, aangezien ik alleen op vlucht Joburg-Cairo stond, maar niet door naar Amsterdam zou kunnen vanwege de wijziging) maar met een beetje doordringen en lief lachen was alles goed gekomen.

Het afscheid was vreemd en ik mis Zuid Afrika en de vrienden daar ook echt wel al, maar weet dat ik er echt nog wel terug ga komen en nu thuis in Nederland ook erg blij om iedereen weer te zien! Heel ontvangst comité op Schiphol van familie en vrienden en nu ook alweer lekker bijgekletst met een groot deel, borrels hier en daar en ook weer druk aan het werk bij cateringsbedrijf Vermaat in IJsselstein en natuurlijk nog theater De Kom in Nieuwegein.

De inschrijving voor de master Forest & Nature Conservation in Wageningen is afgerond en mijn voorlopige programma is bekend waarmee ik maandag 9 januari zal gaan beginnen. En.. niet onbelangrijk.. afgelopen vrijdag gehoord dat ik ook daadwerkelijk geslaagd ben voor mijn studie aan de NMMU. Je hebt 50% nodig om te slagen en boven 75% wordt het gezien als een "pass with distinction" * of zoals wij dat kennen "cum laude". De eindresultaten zijn opgemaakt voor 40% van je klassencijfer en 60% van je examens.

Mijn eindresulaten zijn als volgt:
CONSERVATION MANAGEMENT I 67
ENVIRONMENTAL EDUCATION I 76*
FRESH WATER MANAGEMENT IV 71
PLANT STUDIES IV 67
RESEARCH METHODOLOGY 84*
RESOURCE MANAGEMENT IV 78*

Iedereen bedankt voor de leuke berichtjes het afgelopen jaar en ik hoop voor mijn masterthesis en/of stage in 2013 weer een gave trip te morgen maken.

Groetjes, fijne feestdagen voor iedereen en tot binnenkort allemaal hopelijk!

  • 18 December 2011 - 19:29

    Gerard En Gerda:

    Super Iris! gefeliciteerd!
    En wat fijn om weer bij je familie te zijn he? We wensen jou en de rest van de familie hele fijne kerstdagen en een geweldig 2012!

    Groetjes,
    Gerard en Gerda

  • 18 December 2011 - 20:14

    Jan En Trix:

    Gefeliciteerd Iris. Eerst fijne feestdagen en daarna weer aan de studie. Succes gewenst.

  • 18 December 2011 - 20:27

    Pipo:

    Proficiat Iris

    Ik ben trots op je.

    XXX
    Pipo

  • 19 December 2011 - 00:48

    Lieke:

    Lieve nicht,

    Fantastisch gedaan en ik ben trots op je! Heerlijk, al die mooie cijfers!

    Groetjes van je tante

  • 19 December 2011 - 05:07

    Jordi:

    we hadden je net misgelopen in wilderness.. geniet van de kerst en dan zie ik je vast op de uni volgend jaar!

  • 23 December 2011 - 12:36

    Ineke:

    Gefeliciteerd Iris, wat een mooie cijfers!
    Ik wil wel een keer mee in jouw rugtas, naar al die mooie natuurgebieden...!

    Groetjes Ineke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Actief sinds 30 Sept. 2008
Verslag gelezen: 453
Totaal aantal bezoekers 108455

Voorgaande reizen:

01 Februari 2016 - 01 Februari 2017

YEP uitzending Gambella

29 September 2013 - 29 December 2013

Stage in Guinee-Bissau

15 Februari 2013 - 29 April 2013

MSc thesis in de Pantanal

23 Juni 2012 - 02 Augustus 2012

Tropische Ecologie in Uganda

12 Januari 2011 - 02 December 2011

Studie Nature Conservation op Saasveld

14 Februari 2010 - 13 April 2010

Iris naar Zuid-Oost Azie

16 Oktober 2009 - 13 Januari 2010

Vrijwilligerswerk Zuid-Afrika

Landen bezocht: